11 September 2009

BTK + Vivatel = VIVACOM или как да откраднеш корпоративна идентичност




Вчера БТК и Вивател представиха новата корпоративна идентичност на VIVACOM - резултатът от сливането на двете компании. Някой да открива прилики със създадената през 2004 италианска агенция за интерактивен маркетинг?!

http://www.vivacom.bg/
http://www.vivacom.com/

5 comments:

  1. Anonymous18.9.09

    Ами всъщност не (ако имаш впедвид сивото триъгълниче в логото -нямат нищо общо)

    ReplyDelete
  2. Hi, Anonymous,

    Според мен имат много общо:

    - еднакви имена;
    - еднакви корпоративни цветове - сиво и оранжево;
    - еднакъв графичен елемент (оранжевото кръгче със сивото триъгълниче) в логотипа.

    Съгласна съм, че са сменили шрифта и ъгъла, под който е наклонен графичният елемент, но това не означава, че е проявено особено "творчество". То оставаше и едно към едно copy/paste и щеше да стане съвсем нелепо:) Едно нещо да беше еднакво и можеше да мине за съвпадение, но три идват малко в повече, не мислиш ли?

    Поздрави и усмихнат ден:)

    ReplyDelete
  3. Anonymous10.10.09

    глупавото е, че и двете са еднакво красиви/грозни и никой (дизайнер или правен отдел) не е питал чичо гугъл...

    ReplyDelete
  4. Напълно съгласна:)

    ReplyDelete
  5. Anonymous9.11.09

    Големи корпорации и компани не се интересуват дали копират или не - те вече са се наложили на пазара и не им трябват нови идей. Адвокатите са им проверили дали е патентовано. След като не е нищо не им пречи. Тук губещ е италианската агенция.

    ReplyDelete